Saturday, February 23, 2013

“Agi Idup Agi Nyokong BN”-Najib




SRI AMAN: “Agi Idup Agi Nyokong BN” Itulah laungan oleh YAB Perdana Menteri yang bermaksud selagi nyawa dikandung badan undilah BN. Kata-kata hikmat dari YAB Perdana Menteri Malaysia menyeru supaya rakyat Sarawak kekal terus menjadi kubu kuat BN di PRU ke 13 yang bakal menjelma tidak berapa lama lagi.

Ketika berucap, beliau menyatakan bahawa debaran PRU 13 kian terasa jadi berfikirlah secara bijak siapa yang lebih layak menerajui negara. Pilihlah sebuah kerajaan yang mampu menepati janji bukan hanya berjanji seperti pihak pembangkang yang hanya manis di bibir sahaja.

Kerajaan yang sedia ada sekarang dibawah pimpinan Barisan Nasional telah menepati segala janji dimana telah membawa kepada transformasi negara.

Mengimbau kembali janji pada masa berkempan PRN 2011 yang lalu, kerajaan telah menjanjikan sebuah hospital yang bernilai RM 200 juta serta mempunyai pakar dan kini dalam pelaksanaan dan dijangka siap tidak lama lagi. Kini, 2 orang tenaga pakar sudah ada di Sri Aman

Bagi projek bekalan letrik luar bandar yang memperuntukkan sebanyak RM 160 juta juga telah pun dilaksanakan dan ada yang masih dalam tempoh perlaksanaan. Projek loji air luar bandarang memperuntukkan sebanyak RM43 juta juga akan sampai kepada rakyat. Itulah janji-janji yang telah pun ditepati oleh kerajaan,tambahnya.

Nilailah lah parti yang perlu dipilih demi kemakmuran serta keamanan negara. Adakah rakyat Sarawak ingin mengalami kekecewaan sama seperti Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor? Jadi undilah Barisan Nasional dan saya berjanji akan bekerja keras ibarat mengikis bulu betis,ujarnya lagi.
SUMBER:http://www.suaragenerasibaru.com/?p=69883

No comments:

Post a Comment