Saturday, February 9, 2013

'My Beautiful Day' Peringkat Negeri Terengganu Di Sambut Meriah


KUALA TERENGGANU- Program 'My Beautiful Malaysia' telah diadakan di Seluruh Malaysia secara serentak, di Terengganu 5 tempat telah dipilih untuk mengadakan program ini iaitu Pantai Batu Buruk, Tasik Kenyir, Masjid Terapung, Pantai Teluk Ketapang dan Pantai Rhu 10, Setiu.  Program ini dianjurkan bagi mengumpul semua belia bagi mengeratkan silaturrahim dan juga mewujudkan semangat sukarelawan antara satu sama lain.

Program 'My Beautiful Malaysia'  di Pantai buruk dihadiri kira-kira 25,000 hadirin bagi memeriahkan program ini. Program ini dilancarkan oleh Menteri Besar Negeri Terengganu iaitu YAB Dato' Seri Haji Ahmad bin Said ,turut hadir memeriahkan Program ini ialah Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek, Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato’ Haji Mazlan Ngah dan Pengerusi Jawatankuasa Perindustrian, Perdagangan dan Alam Sekitar negeri dan vvip yang lain.

Program ini dimulakan pada 8.30 pagi dengan acara nyanyian Negaraku dan 1 Malaysia serta ucapan pelancaran Program 'My Beautiful Malaysia', kemudian acara senam 1 Malaysia, menanam pokok dan membersihkan sekitar pantai turut disertai Menteri Besar Terengganu. Program ini juga dapat membersihkan alam sekitar dan memupuk semangat bantu membantu dikalangan masyarakat. Program ini juga turut memberi kelebihan kepada Terengganu kerana Tahun Melawat Terengganu 2013, disamping dapat memberikan imej positif kepada pelancong yang datang.

Menurut Menteri Belia dan Sukan,Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek 'Ini adalah satu fenomena yang luar biasa kepada negara kita kerana dapat menampilkan ramai belia-belia ke hadapan. Program seperti ini dapat mempuk belia dalam kerja-kerja seperti menolong orang yang tidak berkemampuan, mencintai alam sekitar, memupuk kasih sayang dan banyak lagi yang boleh diserapkan ke dalam diri kita. Program seperti  ini juga berkemungkinan akan diteruskan pada masa akan datang dimana kita dapat mengumpul lebih banyak lagi belia bagi memupuk semangat kesukarelaan'.

Program 'My Beautiful Malaysia'  di Pantai buruk ini diakhiri dengan persembahan nyanyian oleh penyanyi idola kecil ,dan diharapkan selepas ini semangat kesukarelaan dapat diterapkan di dalam diri kita, dengan adanya semangat seperti itu ia memberikan impak yang besar kepada negara.

ketibaan mbe
 Gambar 1.0 Ketibaan Menteri Besar Negeri Terengganu iaitu YAB Dato' Seri Haji Ahmad bin Said
ucapan persmian e
Gambar 1.1 Ucapan Perasmian Program 'My Beautiful Day' oleh Menteri Besar Negeri Terengganu iaitu YAB Dato' Seri Haji Ahmad bin Said
DSC_0497 (640x428)e
 Gambar 1.2 Nyanyian lagu Negaraku dan 1 Malaysia
DSC_0552 (640x428)e
Gambar 1.3 Acara Penaman Pokok oleh Menteri Besar Negeri Terengganu iaitu YAB Dato' Seri Haji Ahmad bin Said
DSC_0558 (640x428)e
 Gambar  1.4 Acara Penanaman Pokok oleh Menteri Belia dan Sukan,Dato’ Seri Ahmad Shabery Cheek

No comments:

Post a Comment